Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Inköp och upphandling

Har du frågor gällande inköp, fakturor m.m. kan du alltid kontakta oss på kansliet.

Inköp

När du ska köpa varor och tjänster ska du använda de leverantörer som Lunds universitet har avtal med. Inköp gör du själv i Lupin, är du osäker eller ska göra inköp av vara/tjänst över 100 000 kr utan existerande avtal ber vi dig att kontakta Yvonne Kedström. 

Datorer och annan utrustning

Inköp av datorer och annan datorutrustning ska göras av Gert Pettersson om du tillhör Geologi samt av Rafael Przybyszewski eller Ricardo Guillén för Naturgeografi 

Inköp av annan stöldbegärlig egendom (ipad, mobiltelefoner, kameror mm) skall för INES göras i samråd med Yvonne Kedström.

Läs mer om inköp och upphandling

Beställning av resa

Resebyrån Egencias kontaktvägar:

  • Brådskande frågor och resor, dvs inom 72 timmar: Kontakt via telefon +46 40 608 57 50
  • Allmänna frågor och resor som inte är lika brådskande: Kontakt via email customer_service [at] egencia [dot] se
  • För ändringar eller avbokningar kan du även prova att logga in och avboka via Egencias websida eller mobilapp

Länk till självbokningssystemet (logga in med lucat)

Tjänster och produkter som erbjuds internt

Många tjänster och produkter kan du även köpa internt, till exempel konferenstjänster, trycksaker och vaktmästeritjänster:

Läs mer om det interna utbudet

Leverantörsfaktura

En leverantörsfaktura är en räkning som ska betalas av universitetet. Du ansvarar själv för att fakturor hanteras. Det gör du i verktyget Lupin.

Läs mer om fakturahantering

Sedan den 1 april 2019 är det krav på e-faktura till offentlig sektor. Vid de enstaka fall du måste beställa utanför Lupin måste du informera leverantören om krav på e-faktura. Här finns all information levernatören behöver.

Läs mer om e-fakturakravet

Attestera och godkänna

I de undantagsfall som inköp måste göras utanför Lupin beakta att alla inköp och reseräkningar ska godkännas av behörig person enligt attestordningen. (oftast prefekt). 

Läs mer om att attestera och godkänna